Calcium – kesihatan tulang

Bila dah masuk usia suku abad ni, mulalah kita sakit pinggang lah and sakit belakang lah.

Kalau buat kerja rumah, masak bersihkan rumah lagi teruk sakit belakangnya.

Even duduk seharian kat office pun boleh jadi sakit belakang apatah lagi yang buat kerja-kerja berat macam tu kan.

Tapi tak boleh la kita biarkan je sakit tu berlarutan. Takut nanti melarat lagi teruk bila usia makin bertambah.

Jadi apa punca, kita boleh sakit belakang atau sakit pinggang ni? Sebab tulang tak kuat ke?

Punca sakit belakang biasanya daripada sakit sendi, tulang belakang dan juga sakit saraf dan otot-otot belakang. 

Jadi, kepentingan calcium ni pula, antaranya ialah melancarkan peredaran saraf dan membantu otot-otot berfungsi. Sebab tulah badan kita memerlukan kalsium.

Dan kalsium ini pula disimpan dalam tulang dan gigi kita! Setiap hari pula badan kita kehilangan calcium melalui  kulit, kuku, peluh, bahan buangan badan tapi badan kita tak boleh menghasilkan calcium. Jadi, bila kita kurang calcium, calcium akan diambil daripada gigi dan tulang kita. Sebab itu boleh jadi sakit osteoporosis, tulang rapuh dan sebagainya. 

Sehari badan kita memerlukan 1000mg calcium. 

Nora pun amalkan pengambilan calcium dengan supplement Shaklee ni. Banyak yang berubah sejak ambil Ostematrix ni. Dah tak rasa sakit-sakit pinggang, lutut and betis pun dah elok sekarang.

1 tablet Ostematrix bersamaan dengan 250mg calcium so Nora memang ambil 4 biji terus.

Dan bagi ibu-ibu dan ayah-ayah kita yang berusia tu sakit pinggang, sakit lutut tu lagi lah perkara biasakan. 

Mommy Nora pun amalkan Ostematrix ni. Dulu dia pon memang sakit belakang sakit pinggang selalu. Tambah pula, jaga cucu-cucu Arya Rose dengan Arief Haq yang sememangnya sangat hyperactive tu. Tapi sekarang ni, alhamdulillah selepas amalkan Ostematrix dah tak sakit-sakit badan macam dulu. Cergas je dia main-main dengan cucu-cucu.  

Kekurangan calcium ni boleh menyebabkan osteoporosis, so kalau boleh tak nak lah jadi macam tu kan. Bayangkan Arya sekarang baru 3 tahun. Kalaulah Arya kahwin umur 30, masa tu Nora dah 58 tahun😱😱. Tak naklah nanti tak larat nak main dengan cucu.

>> Testimoni Ostematrix – Sakit badan berkurang dengan Ostematrix

Kalau berminat anda boleh pergi ke Kedai Shaklee Nora atau hubungi Nora dibawah untuk maklumat lanjut  ♥ ♥

         

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s